tirsdag den 3. april 2012

La traviata

Efter at blive kaldt ustyrlig og en kæmpe fan af en dansk rock legende ;-) , bliver jeg nødt til at bevise at jeg er mere kulturel og favnende end som så:-)
Sidste år til min fødselsdag i oktober fik jeg billetter til operaen "La Traviata" af min mand. Det er ikke fordi jeg går og hører det til daglig, men vi har i flere år snakket om at komme ind og høre en opera (også før det nye operahus). Så d. 12. marts var vi på Bojsens i operahuset og spise og derefter inde og høre "La Traviata". En fantastisk oplevelse. Det nye operahus er så imponerende - virkelig stunning :-). Som bevis kommer her et layout om begivenheden - lavet til en hyggelig scrapaften hos Hanne.


Lidt nær billeder:




Synes at dette lo er et godt eksempel på at man sagtens kan scrappe en begivenhed, selvom man ikke har billeder af selve forestillingen - billederne på loet er fra programmet vi købte + menukort/regning og billet.



Hvad med dig? Går du i operaen eller har du aldrig været der?

27 kommentarer:

calmlund sagde ...

WAUU - hvor ser det bare godt ud.
Har vist været ind en gang og set: Kærligheden til de 3 appelsiner - eller var det en ballet - kan jeg ikke huske. Det var sådan en forestilling vi skulle ind og se da vi var på studietur med handelsskolen for mange pr siden :)

Alfie sagde ...

@Camilla: Tak for rosen - den eneste gang jeg ellers har været i operaen, var også på en studietur. Det var i polen og vi var inde at se/høre "Tosca". Det lyder som om det gjorde større indtryk på mig end på dig ;-)

Alfie sagde ...

@Inge: 1000 tak skal du ha´. Kan huske da jeg startede med at scrappe i år 2000, at der handlede det meget om billederne - dvs det var de pæne bileder der blev scrappet.Der var heller ikke så meget pynt( læs: intet), så det var måske vigtigere at billederne var pæne ;-). Idag handler det meget mere om selve historien, selvom et godt billede heller ikke er i vejen ;-)

lonol sagde ...

Flot layout. Okay jeg er ihvertfald overbevist om at du spænder videre en T.C. =D
God påske

Alfie sagde ...

@lonnie: Tusind tak - Tim C er FANTASTISK, men der er andet i verden ;-D

Dortesjs sagde ...

ihh jeg går skam i Opera,sammen med min søster, vi har set og hørt rigtigt mange.
Lige præcis La Traviata er min ynglings opera og var faktisk den første jeg hørte for rigtigt mange år siden. Jeg holder skam meget af specielt den. desværrer kommer jeg ikke ofte nok i operaen der skal jo være råd og tid

lam sagde ...

Hvor er det flot og en lækker opsætning. Tillykke med din nye blog og rigtig god påske

Pialine sagde ...

Skønt LO mange dejlige detaljer og sikke gode minder :)

Hanneby sagde ...

Heyy Alfie.. :o)

rosende ord om LO´et igen,- det blev super flot :) ...
og ja jeg har været i oreraen .. Chr. Lillebror har haft byggestyring der ude ... så jeg har været der en del gange .. men aldrig til musik ... måske scrapklubben skal være en operaklub også ? ...

Sender forslag til pakelisten en af dagene.... :)

Knus Hanne

Lina sagde ...

Hej Alfie. Tak for din søde kommentar. Det er nogen lækre ting du viser frem her på bloggen. Min Copic AJ er en Art Journal, så den fungerer som en slags dagbog, som jeg så også pynter med alt muligt.

Alfie sagde ...

@Dorte: Ja det er en skam at det koster penge ;-) . Men jeg opdagede dog at hvis man ikke nødvendigvis skal have parket pladser (som vi havde) behøves det ikke at være såå dyrt - men stadigvæk koster det ihvertfald som koncertbilletter.

Alfie sagde ...

@Lisette: 1000 tak og tak i lige måde.

Alfie sagde ...

@pialine: mange tak - ja elsker de minder et lo bringer frem :-)

Rafns hjørne sagde ...

Igen et fint LO du har lavet.
Jeg har aldrig været i Operahuset, det ligger jo ikke lige i mit nabolag - men har da været til opera andre steder.
God påske.

Alfie sagde ...

@Hanne: ja byggestyring kan nok ikke helt samlignes med musikken ;-P

Lyder godt med forslag til pakning :-)

Alfie sagde ...

@Lina: 1000 tak og i lige måde. Fed ide med en combi af art journal og dagbog.

Alfie sagde ...

@Rafns: Tusind tak - Nu er det nye operahus selvfølgelig en stor del af denne oplevelse, men det er lige så meget den styrke der er i sangerne og det at det er live.

Karina Beck sagde ...

Flot LO. Du er god til at få scrappet dine musik oplevelser. Det er jeg ikke.
Ja jeg har været inde og høre opera både herhjemme og i Tjekkiet. Flotte oplevelser.
Du må have en god aften.

Alfie sagde ...

@Karina: Tak - ja mine musikoplevelser står nok højt på prioteringslisten, når det gælder hvad jeg skal scrappe. Du burde scrappe dine operabesøg :-)

morkaren sagde ...

Sikken en skøn blog du har fået, jeg elsker også opera, men det er medst på CD, det er en fin ide at lave LOer af sådan en oplevelse. knus morkaren.

Alfie sagde ...

@morkaren: Tusind tak - er i hvertfald også virkelig glad for den respons jeg har fået på den.

Jette Munkbøl sagde ...

Ja man må sige du kommer langt omkring, der var nok ingen der fik mit til opera:)så heller en tecnofest, hvis jeg kunne klare det, ha ha.
Men flot LO du har lavet, du er rigtig god til at lave de dem:)

Alfie sagde ...

@Jette: Ja hver sin smag ;-)
Tusind tak for rosen.

Vivi sagde ...

Et superflot lo du har lavet.....
Jeg har kun en eneste gang været i operaen, da var jeg 10 år gammel og på ferie hos min moster i københavn. Hun synes jeg skulle ha' en kulturoplevelse med mig hjem til jylland.... Det eneste jeg husker er, at hun var rasende over jeg faldt i søvn midt i det hele...... min onkel skreg af grin da vi kom hjem, og det gjorde det så ikke bedre....

Annette / aka sagde ...

Superflot layout - og et godt eksempel på at scrap handler om at gemme minder - uanset om det er billeder, boner el. lign.
Jeg har set Operaen indvendig (imponerende) - men aldrig set en opførelse. Jeg må sige, at jeg mest er til den lette genre, og kun hører de mest kendte og populære stykker.
God onsdag til dig.

Alfie sagde ...

@Vivi: Mange tak - Se den historie du der kommer med, synes jeg jo HELT klart at du skulle scrappe. Det er lige en af de historier der berettiger scrapbooking ;-)

Alfie sagde ...

@Annette: 1000 tak - elsker når jeg får fokus på eventen. Jeg er som sagt en novice ifht at komme ind og se opera, så de næste par gange (hvis de kommer)bliver nok også kendte operaer.